Thomas Alva Edison

Curiozitati

… Thomas Alva Edison a patentat un număr record de 1039 de invenţii, printre acestea numărându-se becul electric, fonograful şi filmul vorbit?
… Thomas Edison – cunoscut de obicei sub numele de Alva sau Al, avea puţină şcolarizare formală, însă el a fost învăţat acasă de mama sa Nancy?
… primele mari invenţii ale lui Edison s-au născut din fascinaţia sa pentru telegrafie şi pentru perspectiva de a dezvolta o comunicaţie mai facilă şi mai rapidă?
… el a inventat o linie telegrafică între casa lui şi cea a prietenului său James Clancy?
… o primă întrebuinţare adusa de Edison telegrafului a fost determinata de o lene necaracteristică? El a inventat un dispozitiv care să transmită automat mesajul de
rutină al paznicului de noapte din jumătate în jumătate de oră pentru a putea trage un pui de somn.
… Edison a lucrat la semnale secrete pentru unionişti în timpul Războiului Civil?
…prima invenţie cu profit a lui Edison a fost un aparat ce folosea tehnica pentru tipărirea preţurilor bursei de valori?
… localitatea Menlo Park – unde avea laboratorul de cercetări – a fost poreclită „fabrica de invenţii”, iar Edison „Vrăjitorul din Menlo Park”?
… Edison îşi propusese câte o invenţie minoră la fiecare zece zile şi una majoră la fiecare şase luni?
… ambiţia lui Edison era de a oferi lumii lumina electrică?
… el a adus muzica, energia electrică şi lumina în casele noastre şi a îmbunătăţit în mare măsură comunicaţia la mare distanţă prin activitatea sa de telegrafie?
… în seara înmormântării sale - în anul 1931 - întreaga naţiune a SUA a stins luminile în onoarea sa, Casa Albă era în întuneric şi torţa Statuii Libertăţii a fost stinsă?